maandag 23 oktober 2017

Tankbonnen bewaren

Hoe vorder ik de btw op mijn brandstof terug? Moet ik mijn tankbonnen bewaren ? Wel moet je tankbon aan bepaalde eisen van de Belastingdienst. Je hoeft dan geen bonnen meer te bewaren en apart in te voeren in de . Als ondernemer de BTW op benzine terugvragen? Dat kan, maar let op: een tankbon is dan niet altijd genoeg!


De belastingdienst keurt dat niet altijd goe . Want als die tankbonnen niet zijn betaald met een betaalmiddel van het bedrijf is de BTW op. Nooit meer tankbonnetjes bewaren. Boeren en tuinders gebruiken hun privéauto . Je hoeft geen bonnetjes te bewaren en raakt deze ook niet kwijt.


Krijg ik de btw op brandstof terug? Wat zijn handige tools om extra te profiteren van het zakelijk rijden? Voor facturen van onroerende zaken geldt een bewaarplicht van jaar.


Bonnetjes bewaren , elke ondernemer is er mee bekend. Hoe zet je de administratie van je bedrijf slim op? Wat komt erbij kijken en wat moet je allemaal bijhouden en registreren. En wat moet je precies bewaren. Nu bewaar ik hiervoor keurig (o.a.) mijn tankbonnen , maar ik loop tegen.


Je moet nog steeds alle bonnen bewaren en verband leggen met je . Update: van de Belastingdienst mag je inmiddels ook je bonnetjes alleen in digitale vorm bewaren. Aan welke voorwaarden je dan moet voldoen, kun je hier. Klippa helpt consumenten en bedrijven met het digitaal bewaren van bonnen, facturen en declaraties. Met Klippa raak je nooit meer een bonnetje kwijt!


En het is best een opgave om iedere keer dat je tankt je bonnetje te bewaren en. Tankbon wordt door de Belastingdienst niet geaccepteerd als volwaardige bon! En jij maar braaf de bonnen opvragen en bewaren. Maar meestal zitten er in die doos geen tankbonnen: je hebt namelijk geen. Zo zijn er veel ondernemers die tankbonnen kwijtraken, en kan hier dus . Het is raadzaam om een bon op naam te vragen of u moet met zakelijke pinpas betalen en de bon bewaren.


Het is belangrijk dat de afnemer, uw bedrijf, . Minder administratiekosten. Géén tankbonnen meer bewaren betekent minder werk voor de boekhouder of accountant. U kunt dus flink op deze kosten . Het bewaren van bonnetjes is niemands hobby. Toch is het voor de Belastingdienst van groot belang dat u alle originele tankbonnen minimaal jaar in uw . Begrijp ik het goed dat ik dus de tankbonnen had moeten bewaren ? De bon van de garage is van maart, kan ik deze nog aangeven in het 4e . Van iedere tankbeurt en van ieder tolpoortje.


Dat is maar een kleine moeite. Het loont dus om met die bonnetjes aan . Deze zullen dan worden vergeleken met de ingediende declaratie. Wettelijk bent u verplicht de tankbonnen voor een termijn van zeven jaar te bewaren.


Ook nu zult u facturen moeten bewaren om uw uitgaven te bewijzen. Ook in het buitenland betaalde btw is in .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts