maandag 16 oktober 2017

Eten en drinken aftrekbaar zzp

Kan ik mijn eten en drinken aftrekken ? Als je zakelijk uit eten gaat, bewaar jij dan altijd het bonnetje? Als je zelf als ondernemer een terrasje pakt dan is die btw niet aftrekbaar. Dat zijn dan privékosten.


Eten en drinken aftrekbaar zzp

Ditzelfde geldt als je eten of drinken in de supermarkt voor . In dit artikel lees je wanneer eten en drinken aftrekbaar zijn en hoe het zit met. Zijn jouw lunchkosten als ZZP -er 1 zakelijk aftrekbaar ? Stel dat je in een jaar tijd €2. De btw over eten en drinken in horeca gelegenheden mag je nooit terugvragen. Of u kosten voor eten en drinken als ondernemer mag aftrekken hangt van de situatie af. In deze blog leg ik je uit welke kosten aftrekbaar zijn en hoe het werkt.


Ook gaf je een seminar waaraan je . Kosten wil je aftrekken omdat je daarmee de winst verlaagt. Ik zet daarom op de bon altijd met wie ik ben gaan eten en soms zelfs waarom (met … bespreken samenwerking of met … inzake …). Ik koop apart drinken (zoals koffie) voor de zaak. Er is vaak onduidelijkheid over de spelregels rond de aftrekbaarheid van eten en drinken in de omzetbelasting (OB) en inkomstenbelasting (IB) . Wanneer zijn eten – en drinken voor de IB ondernemer aftrekbaar ? De kosten zijn aftrekbaar. Als ondernemer bent u vaak op pad.


Eten en drinken aftrekbaar zzp

En vaak zult u wat moeten drinken en eten onderweg. Is dat dan aftrekbaar ? Tenslotte moet u privé ook . Welke btw is niet aftrekbaar ? Wilt u weten u welk percentage van de kosten u per kostensoort mag aftrekken bij het bepalen van de winst uit onderneming? Ga je regelmatig uit eten met je zakenrelaties?


Let dan goed op, want de kosten voor eten en drinken met zakenrelaties zijn beperkt aftrekbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts